Pracodawco! Wdrażając Pracownicze Plany Kapitałowe w Twojej firmie pamiętaj o:
1. Aktualizacji oprogramowania
Zadbaj, aby stosowane przez Twój zespół kadrowo-płacowy oprogramowanie było aktualne i dostosowane
do administrowania PPK
2. Akcji informacyjnej
Masz obowiązek przeprowadzić akcję informacyjną wśród pracowników i osób podlegających obowiązkowym ubezpieczeniom emerytalno–rentowym (zleceniobiorcy), w której poinformujesz o uprawnieniach i obowiązkach związanych z wprowadzeniem PPK oraz o zasadach funkcjonowania PPK.
3. Wyborze Instytucji Finansowej
W porozumieniu z zakładową organizacją związkową lub – jeśli taka u Ciebie nie działa – z reprezentacją pracowników należy dokonać wyboru instytucji finansowej, która będzie gromadziła i inwestowała środki.
Masz na to czas do 30 września 2020 roku. Listę instytucji finansowych zatwierdzonych przez Polski
Fundusz Rozwoju znajdziesz na stronie: www.mojeppk.pl/instytucje-finansowe.html
4. Podpisaniu umowy o zarządzanie PPK
Z wybraną instytucją finansową do dnia 27 października 2020 należy podpisać umowę o zarządzanie PPK.
5. Podpisaniu umowy o prowadzenie PPK
W nieprzekraczalnym terminie przypadającym na 10 listopada 2020 należy z instytucją z którą podpisało
się umowę o zarządzenie PPK podpisać kolejną umowę o prowadzenie PPK.
6. Wdrożeniu pracowników odpowiedzialnych za administrowanie PPK
Musisz pamiętać, żeby odpowiednio przygotować Twoich pracowników odpowiedzialnych za obsługę uczestników PPK. Zwróć im szczególną uwagę na konieczność terminowego odprowadzania wpłat do PPK oraz prowadzenia
i archiwizacji dokumentacji. Obsługa uczestników PPK będzie się wiązała z raportowaniem do instytucji finansowej, jak również z przekazywaniem informacji samym uczestnikom PPK.