ODZ: Umowy o niezakończone usługi – ujęcie rachunkowe oraz procedury badania

ODZ – umowy o niezakończone usługi. Poznaj zasady ujęcia rachunkowego, procedury badania oraz metody weryfikacji stosowane przez biegłych rewidentów w audycie finansowym!
Termin: 26.05.2025
Koszt: 399 zł
Forma: online
Czas trwania: od 9:00 do 15:50 (8 godzin wykładowych)
Szkolenie zakończone musi być testem sprawdzającym wiedzę uczestników

Więcej o szkoleniu

Procedury badania i ujęcia rachunkowe umów o niezakończone usługi są czynnościami niezwykle ważnymi zarówno dla księgowego jak i później dla biegłego rewidenta.

Jaki jest cel szkolenia ODZ (Obligatoryjne Doskonalenie Zawodowe) Umowy o niezakończone usługi – ujęcie rachunkowe oraz procedury badania?

Celem tego tematu szkolenia dla biegłych rewidentów, jest:

  • przedstawienie aspektów rachunkowych (rozliczanie, ujęcie w księgach rachunkowych, prezentacja w sprawozdaniu finansowym) związanych z umowami o niezakończone usługi,
  • przedstawienie procedur badania, związanych z realizacją umów o niezakończone usługi przez badaną jednostkę,
  • uzyskanie praktycznej wiedzy, umożliwiającej merytoryczną weryfikację rozwiązań zastosowanych przez badaną jednostkę i zaplanowanie oraz przeprowadzenie badania w tym obszarze.

Jakie zagadnienia poruszymy podczas szkolenia Umowy o niezakończone usługi – ujęcie rachunkowe oraz procedury badania?

W trakcie szkolenia omówione zostaną zagadnienia:

  • metody ustalania przychodów i kosztów z niezakończonych umów o usługę,
  • ujęcie w księgach rachunkowych i prezentacja w sprawozdaniu finansowym,
  • badanie przez biegłego rewidenta.

Dodatkową literaturą dla słuchaczy mogą być:

  • Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości,
  • KSR 3 „Niezakończone usługi budowlane”,
  • Krajowe Standardy Badania.

Program szkolenia

  • Cel stosowania przedmiotowego rozwiązania
  • Zakres usług (m.in. budowlane, informatyczne, projektowe, itd.)
  • Specyficzne definicje
  • Rodzaje umów oraz ich łączenie i dzielenie
  • Metody pomiaru stopnia zaawansowania prac
  • Ustalanie przychodów i kosztów
  • Globalny budżet przychodów i kosztów
  • Spodziewane straty na umowach
  • Podatek dochodowy bieżący i odroczony
  • Zaangażowanie pracowników zajmujących się różnymi obszarami działalności jednostki w proces wyceny niezakończonych umów o usługi
  • Przykłady ujęcia w księgach rachunkowych
  • Opis zasad rachunkowości we wprowadzeniu
  • Prezentacja w bilansie oraz rachunku zysków i strat
  • Nota w dodatkowych informacjach i objaśnieniach
  • Identyfikacja ryzyk badania
  • Weryfikacja globalnego budżetu przychodów i kosztów
  • Weryfikacja rozliczania i ujęcia w księgach rachunkowych
  • Badanie szacunków
  • Przykładowe procedury badania
  • Dokumentacja badania
  • Zagadnienia sytuacyjne (zadania).

Trenerzy

Piotr Witek
Partner Zarządzający, Prezes Zarządu Moore Polska

Pasjonat sprawozdawczości, analizy finansowej i audytu. Profesjonalny księgowy z 30-letnim stażem zawodowym. Swoją pracę zawodową rozpoczął w firmie Lodmor, gdzie miał okazję wdrażać zintegrowany system zarządzania. Następnie przez 8 lat pracował jako współzałożyciel i Dyrektor Finansowy REWIT sp. z o.o. W tym czasie uczył się księgowości, a następnie nadzorował prace biura rachunkowego. Pod koniec tego 8-letniego okresu uzyskał tytuł biegłego rewidenta i rozpoczął praktykę audytorską.

Od 2002 roku jego kariera była związana z Hutchinson Poland, gdzie przez 11 lat pracował jako dyrektor finansowy i Sekretarz Zarządu. W tym czasie nadzorował prace działu finansowo-księgowego w pięciu zakładach spółki. Uczestniczył w licznych projektach prowadzonych przez grupę, w tym we wdrożeniu SAP FICO, czy utworzeniu centrum usług wspólnych w Polsce, którym także zarządzał.

Po 11 latach powrócił do spółki audytorskiej REWIT sp. z o.o. na stanowisko Prezesa, dokonując sukcesji rodzinnej.

Jako jeden z dwóch partnerów zarządzających nadzoruje pracę całej firmy, uczestniczy w kluczowych projektach, takich jak audyty firm giełdowych czy banków, prowadzenie ksiąg i doradztwo biznesowe dla naszych kluczowych klientów. W ciągu ostatnich 11 lat firma pod jego zarządzaniem zwiększyła ponad ośmiokrotnie swoje przychody, została członkiem międzynarodowej sieci Moore Global oraz połączyła się z Morison Finansista z Poznania. Obecnie znajduje się w czołówce największych firm z branży audytorskich w Polsce, w tym jako 7 firma pod względem ilości badanych firm giełdowych, i dziewiąta w ogólnym rankingu audytorów Rzeczpospolitej. Strategia nastawiona na obsługę średnich firm oraz wysoką jakość za rozsądną cenę przynosi rezultat w postaci dwucyfrowego wzrostu przychodów rocznie i rozwoju produktowo-geograficznego Spółki.

 

Akademia Moore Polska

Biegły rewidencie - zapisz się na szkolenie, podczas którego uzyskasz niezbędną wiedzę do wykonywania zawodu.

Uzupełnij dane potrzebne do kontaktu, jeśli interesują Cię nasze szkolenia!

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej, zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania go do nas na e-mail: szkolenia@moorepolska.pl

Obserwuj nas w social mediach