Każdy chce przecież wynegocjować jak najwięcej!
Czy osoby działów finansowych, bez odpowiedniego przygotowania, będą miały odwagę stać na straży bezpieczeństwa finansowego firmy i skrupulatnie sprawdzić i negocjować wysokie budżety marketingowe, sprzedaży, operacyjne, produkcji? To przecież ważne, czy pieniądze zostaną wydatkowane/zainwestowane na zaplanowane cele i inwestycje zgodne ze strategią.
Program szkolenia jest dla tych, dla których proces budżetowania to świadome kierowanie pieniędzy gdzie mają być i wydatkowane/inwestowane a nie podnoszenie wydatków budżetowych o określony % rok do roku. To w trakcie negocjacji powinny paść kluczowe pytania o spodziewane efekty i zwroty z inwestycji.
Dyrektorzy finansowi, kontrolerzy finansowi, główni księgowi, specjaliści ds. budżetowania oraz inni specjaliści z działów finansowych zaangażowani w uzgadniania budżetów w organizacji.
CELEM szkolenia jest wzmocnienie praktycznych kompetencji z zakresu negocjacji w szczególności negocjacji budżetowych (wiedza, umiejętności, postawy) pracowników działów finansowych. Szkolenie będzie odnosić się do charakterystyki i wyzwań jakie stoją w zakresie negocjacji, które realizowane są w specyficznych warunkach – tj. wewnątrz organizacji i z osobami, które łączą na co dzień koleżeńskie relacje, bądź może występować istotna podległość w hierarchii.
1. Wprowadzenie do negocjacji
2. Główne obszary negocjacji w firmie z udziałem działu finansowego
3. Środowisko sprzyjające negocjacjom w firmie:
• kultura dialogu
• standardy komunikacji
• psychologiczne poczucie bezpieczeństwa
• wzajemne zaufanie
4. Negocjacje budżetowe cz. 1
• Główne fazy negocjacji budżetowych
• Przygotowanie się do negocjacji i jego rola
• Spotkanie negocjacyjne - rola negocjatora
• Przedstawienie stanowisk negocjacyjnych przez poszczególne działy w firmie
• Stanowiska, interesy, strategie i potrzeby
• Obszary zgody i różnice
5. Negocjacje budżetowe cz. 2
• Właściwa faza negocjacji budżetowych
• Strategie i style negocjacyjne
• Główne techniki negocjacyjne i sposoby ich wykorzystania
6. Negocjacje budżetowe cz. 3
• potwierdzenie ustaleń
• protokół zgody
• stworzenie planu działań i mechanizmów jego weryfikacji
7. Inne obszary negocjacji prowadzonych przez działy finansowe
• Kontrakty i umowy
• Zobowiązania kredytowe, leasingowe
• Wynagrodzenia i benefity
8. Wpływ i manipulacja
• Czym jest wpływ społeczny a czym manipulacja
• Reguły wpływu społecznego i
• Rozpoznawanie manipulacji i wykorzystanie wpływu społecznego w negocjacjach finansowych
9. Praca na przykładach uczestników szkolenia
• case study
• bank pytań i odpowiedzi
10. Perswazja w negocjacjach finansowych
• istota perswazji
• przykłady praktycznego wykorzystania perswazji w negocjacjach finansowych
11. Podsumowanie spotkania
Uzupełnij dane potrzebne do kontaktu, jeśli interesują Cię nasze szkolenia!
W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej, zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania go do nas na e-mail: szkolenia@moorepolska.pl
Wykonanie strony i opieka techniczna: SIMPLY yourself