Wycena przedsiębiorstwa na potrzeby sprzedaży

Klient

Klient prowadzi działalność głównie w zakresie dystrybucji jak również produkcji dóbr konsumpcyjnych. Posiada wieloletnie doświadczenie i rozpoznawalną markę. Odbiorcami Klienta są głównie odbiorcy indywidualni (B2C). Sprzedaż realizowana jest zarówno poprzez stronę internetową oraz w punktach sprzedaży.

Potrzeby

Klient otrzymał propozycję od zagranicznego inwestora, który zadeklarował chęć nabycia pakietu 100% udziałów Spółki, w celu dalszego rozwoju biznesu klienta. Potencjalny inwestor przedstawił swoje oczekiwania w zakresie informacji niezbędnych do rozpoczęcia negocjacji nabycia przedmiotowego pakietu. Klient zwrócił się do nas z prośbą o opracowanie memorandum informacyjnego dla inwestora oraz sporządzenie wyceny swojego przedsiębiorstwa.

Nasze rozwiązanie

W odpowiedzi na zgłoszone potrzeby przeprowadziliśmy przegląd danych finansowych i przygotowaliśmy memorandum informacyjne dla potencjalnego inwestora. Wspólnie z klientem opracowaliśmy prognozę finansową przy założeniu trzech scenariuszy (najbardziej prawdopodobny, pesymistyczny i optymistyczny). Uzyskane wyniki zamieściliśmy w raporcie z wyceny.

Efekty

  • Wzmocnienie pozycji przetargowej klienta wobec inwestora.
  • Klient poznał rynkową wartość przedsiębiorstwa.
  • Stworzenie podstawy do dalszych negocjacji.
  • Potwierdzenie przez inwestora aktualnej sytuacji ekonomiczno-finansowej.
  • Finalizacja transakcji.

Może Cię zainteresować

Dostać bon podarunkowy – świetna sprawa dla konsumentów. Jak jednak wygląda ich sprzedaż z punktu widzenia przedsiębiorców i księgowych?
Nowy KSR Nr 15 „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów”. Jakie są najważniejsze zagadnienia dotyczące nowego Standardu?
Czy warto pospieszyć się z wykupem samochodu z leasingu? Co zmieni Polski Ład? Moore Polska pomoże Państwu właściwie przygotować się do wprowadzanych zmian!